Το 1997 απέκτησε το διδακτορικό
της δίπλωμα στην Παιδαγωγική Ψυχολογία, από το Τμήμα Φιλοσοφίας -
Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας του Παν/μίου Αθηνών (τίτλος διδακτορικής
διατριβής: "Ενδοπροσωπικοί παράγοντες και προβλήματα συμπεριφοράς
παιδιών σχολικής ηλικίας").
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- προβλήματα συμπεριφοράς στο σχολείο
- επιθετικότητα και θυματοποίηση από συνομηλίκους στο χώρο του
Δημοτικού σχολείου,
- ενδοπροσωπικοί παράγοντες μάθησης και διαπαιδαγώγησης.
|
Το 1982 απέκτησε το διδακτορικό της δίπλωμα στην Βυζαντινή Αρχαιολογία
και Τέχνη στο Πανεπιστήμιο Paris I - Pantheon - Sorbonne.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Βυζαντινή Αρχαιολογία και Τέχνη,
- η Αρχαιολογία στην Εκπαίδευση,
- Μουσειοπαιδαγωγική.
|
Σπουδές Magister Artium (M.A) στα Παιδαγωγικά και στις Πολιτικές Επιστήμες
στο Πανεπιστήμιο της Στουττγάρδης/Γερμανία (1991).
Διδακτορικό Δίπλωμα Πανεπιστημίου Τυβίγγης/Γερμανία στις Επιστήμες
της Αγωγής (1996)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Ταυτότητες στην Πολυπολιτισμική Κοινωνία
- Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
- Θεωρία του Σχολείου
|
Μεταπτυχιακό δίπλωμα στην Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών (1994) και
Διδακτορικό Δίπλωμα στην εφαρμογή project στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
(2000) από το Πανεπιστήμιο του Sussex της Αγγλίας (ΗΒ).
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Διαθεματικότητα και διδακτική μέθοδος project
- Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία
- Εκπαίδευση υποψήφιων εκπαιδευτικών
|
|
Διδακτορική διατριβή στην ερευνητική περιοχή "Γαλλική Λογοτεχνία
- Θεωρία της Λογοτεχνίας", με τίτλο «Γυναικεία ποίηση, ΧΙΧ αιώνας.
Το έργο της Anna de Noailles», εκπονήθηκε στο Universite de Metz,
Γαλλία, 1989.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα :
- Συγκριτική Γραμματολογία (Ταξιδιωτική Λογοτεχνία, Λογοτεχνία
και Κινηματογράφος, Ο Γυναικείος Λόγος στη Λογοτεχνία)
- Διδασκαλία της Λογοτεχνίας
- Διαθεματικότητα
|
Διδακτορικό δίπλωμα από την Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών, 1988.
Τίτλος Διδακτορικού: "Η διδασκαλία της Γραμματικής στην Εκπαίδευση
- Η επίδραση της γλωσσικής επιστήμης στην εξέλιξή της"
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία: Η διδασκαλία της γλώσσας σύμφωνα με
το επικοινωνιακό μοντέλο. (Απόπειρα προσαρμογής της επικοινωνιακής
προσέγγισης στα δεδομένα της ελληνικής σχολικής πραγματικότητας)
|
Διδακτορικό δίπλωμα στη Χημεία (Πανεπιστήμιο Αθηνών, 1973)
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση
- Ανάπτυξη διαθεματικών διδακτικών προσεγγίσεων με επίκεντρο περιβαλλοντικά
θέματα.
|
|
Κάτοχος διδακτορικού διπλώματος του Πανεπιστημίου Paris IV - Paris
Sorbonne (1992) στη Νεοελληνική Λογοτεχνία.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα :
- ελληνική πεζογραφία 19ου και 20ου αιώνα
- θεωρία λογοτεχνίας
- κοινωνιολογική θεώρηση της λογοτεχνίας
- φύλο και λογοτεχνία
- ταυτοτικά προβλήματα και λογοτεχνία
|
Διδακτορικό δίπλωμα στην Ερευνητική περιοχή Didactique des Disciplines
- Option Informatique ? (Διδακτική των Επιστημών - ειδικότητα Πληροφορική),
από το Πανεπιστήμιο Universite Denis Diderot - Paris 7, Παρίσι, Γαλλία,
1999.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού.
- Διδακτική της Πληροφορικής
- Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας
και της Επικοινωνίας.
- Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και ενηλίκων στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας
και της Επικοινωνίας.
- Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση.
|
Μεταπτυχιακό δίπλωμα D.E.A. Πανεπιστημίου Paris 7 (γνωστική περιοχή:
Διδακτική Μεθοδολογία, κατεύθυνση: Διδακτική Φυσικών Επιστημών και
Τεχνολογίας, 1985)
Διδακτορικό Δίπλωμα Πανεπιστημίου Paris 7 στη Διδακτική των Φυσικών
Επιστημών και της Τεχνολογίας (γνωστική περιοχή: Διδακτική Μεθοδολογία,
κατεύθυνση: Διδακτική Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας, 1991).
Ερευνητικά ενδιαφέροντα
- διαδικασίες και πρότυπα εισαγωγής και αξιοποίησης της εκπαιδευτικής
τεχνολογίας, και ειδικότερα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και
της Επικοινωνίας, στη διδασκαλία και τη μάθηση,
- σχεδίαση, ανάπτυξη και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού ποιότητας,
το οποίο προάγει την οικοδόμηση της γνώσης, την ενεργό, διερευνητική
και συνεργατική μάθηση,
- αναπαραστάσεις μαθητών/ριών για έννοιες και διαδικασίες σχετικές
με την τεχνολογία, τον υπολογιστή, το διαδίκτυο, κλπ.
|
|
Μεταπτυχιακό δίπλωμα D.E.A. (1985) και Διδακτορικό Δίπλωμα (1990)
στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας από το Πανεπιστήμιο
Paris 7.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Θέματα διδακτικής των Φυσικών Επιστημών (διερεύνηση των ιδεών
και των αντιλήψεων των μαθητών/ριών για έννοιες και φαινόμενα
των Φυσικών Επιστημών, σχεδίαση σύγχρονων περιβαλλόντων μάθησης,
ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού και αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων).
- Σχεδίαση και αξιολόγηση εκπαιδευτικού λογισμικού για τη διδασκαλία
και μάθηση των Φυσικών Επιστημών.
|
Διδάκτορας του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου (1993) στη Διδακτική
των Μαθηματικών. Μελετά την σχολική τάξη των μαθηματικών με ερευνητικά
εργαλεία που προσφέρουν οι χώροι της σημειωτικής και της γλωσσολογικής
ανθρωπολογίας, ενώ έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε έννοιες της γεωμετρίας.
|
Κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος (1992) και διδακτορικού διπλώματος
(1995) του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία:
Μαθησιακές Δυσκολίες.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Αξιολόγηση και διάγνωση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών στη γλώσσα
- Ψυχολογία Ανάγνωσης και Γραφής
- Σχεδιασμός εξατομικευμένων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και προσαρμογή
αναλυτικού προγράμματος στη γλώσσα για μαθητές με Ειδικές Μαθησιακές
Δυσκολίες
- Ψυχοκοινωνικοί παράγοντες και μαθησιακές δυσκολίες
|
|
Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου
Κρήτης (1999), Magister Artium Παιδαγωγικής στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου
(1990). Σημερινό γνωστικό αντικείμενο: «Σχολική Παιδαγωγική».
Ερευνητικά ενδιαφέροντα:
- Αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή,
- Ολοήμερο Σχολείο,
- Σχολική Πρακτική Άσκηση υποψήφιων εκπαιδευτικών.
|
Πήρε το διδακτορικό του στα μαθηματικά (με διατριβή στη μαθηματική
λογική) από το Pennsylvania State University (Η.Π.Α.) το 1989.
Ερευνητικά ενδιαφέροντα :
- μαθηματική λογική,
- μαθηματική εκπαίδευση,
- πολιτισμική ιστορία των μαθηματικών και η διδακτική αξιοποίησή
της.
|
|